Introduceti termenul dorit si apasati Enter pentru a cauta!

INTERVIU Sabina Leganaru: „Make a move, Wait, Let time go.”

INTERVIU Sabina Leganaru: „Make a move, Wait, Let time go.”

Sabina Legănaru este  o IT-istă și o artistă născută în Horezu, care trăiește și creează în prezent în București. După ce a absolvit facultatea de Matematică în cadul Universității din București, după ce a fondat o companie IT și pe când fiica sa avea cinci ani, a decis să meargă să studieze pictură timp de doi ani în Italia și încă cinci ani în România, la Universitatea Națională de Arte. 

 

INTERVIU DE ILEANA RĂDUCANU

 

FOTO WEBFUTURE

 

 

Când ai știut că îți place arta?

 

Am început să desenez de mică. Obișnuiam să desenez și să pictez mult la școală, chiar dacă eram la o clasă cu profil de matematică-informatică. Am fost inițiată în tăcere, de mătușa mea, în pictura bizantină, iar mai târziu am descoperit pictura în ulei.

 

Ascending Field #275 – Ulei pe pânză, 50×70 / 2021

 

Și ai decis că vrei să urmezi o Facultate de Artă în condițiile în care cei mai mulți artiști newcomers consideră că e suficientă pasiunea personală și poate un curs de pictură. Ce te-a determinat să faci asta?

 

Mi-am dorit foarte tare să merg spre facultatea de Arte din București, însă mama și-a dorit Facultatea de Matematică-Informatică și așa s-a îndeplinit, cum a dorit ea. Decizia ei însă s-a adeverit a fi una bună în cazul meu, având în vedere că eram foarte sensibilă și probabil aveam nevoie de pragmatism și de ordine. Oricum, lucrurile se întâmplă când trebuie să se întâmple. Nu regret nimic.

 

E adevărat, sunt mulți artiști care consideră că pasiunea este suficientă, însă eu nu sunt printre aceia, întotdeauna am vrut să mă construiesc. Atât de mult îmi doream un profesor, întotdeauna am suferit că nu am un mentor în acest domeniu și simțeam că sunt în dezavantaj pentru că îmi lipsesc noțiunile teoretice.

 

În anii studiului am avut parte de o experiență extraordinară și o serie de tabere internaționale de creație alături de colegii mei studenți și de profesori. Am primit un cadou divin, asta cred că a reprezentat pentru mine etapa de studiu din cadrul facultății.

 

Ascending Field #212 – Ulei pe pânză, 50x70 cm, 2021, 600 Euro

 

Cum se numește expoziția ta și care este conceptul de la care ai pornit?

 

Expoziția mea din acest moment se numește Ascending Fields.

 

Am creat lucrările pe ideea „zborului în timp și spațiu“ și sunt izvorâte dintr-o pornire interioară căreia nu m-am putut opune. Motto-ul meu pe parcursul lucrului fiind:

Make a move, Wait, Let time go.

 

 

De ce ai ales acest concept?

 

Lucrările din această serie sunt un răspuns la starea de haos pe care am trăit-o cu toții anul trecut. Am experimentat diferite emoții care m-au pus într-o stare de reflecție. Ghidată de imaginația mea și folosindu-mi emoțiile, am creat un spațiu unic în care să mă retrag.

 

Ascending Field #217 – Ulei pe pânză, 40x70 cm, 2021, 750 Euro

 

Unde putem vedea lucrările tale?

 

Lucrările pot fi văzute în Casa de Bijuterii Malvensky, pe Lascăr Catargiu nr. 46 unde am fost primită cu multă căldură de către designerul Malvina Cservenschi și echipa ei. Expoziția inaugurează noul proiect Malvensky Art.

 

 

Care sunt artiștii care te inspiră?

 

Artiștii mei preferați, care mă inspiră mereu prin lucrărilor lor, sunt:

Willem de Kooning – artist expressionist abstract olandez-american care a trăit și a creat în New York;

Cecily Brown – artist britanic ce lucrează abstract, crează și trăiește în Londra;

Joan Mitchell – artist american ce a lucrat abstract și a trăit și creat în New York și Paris.

 

Ascending Field #224 – Ulei pe pânză, 30x55 cm, 2021, 550 Euro

 

De unde altundeva îți găsești inspirația?

 

În copilărie îmi amintesc că m-am jucat în grădina bunicilor mei. Flori puternic parfumate și pădurea din apropierea casei sunt gravate în mintea mea. Flashback-urile texturilor din pădure sunt mereu active în mintea mea. Experiența mea din copilărie, combinată cu impresiile din mediul meu de zi cu zi de astăzi sunt ceea ce desenez și pictez eu.

 

Iubesc să combin diferite instrumente și tehnici. Sunt într-o căutare constantă de a dizolva materia și de a descifra fluiditatea mișcării. Îmi place să abordez un subiect din perspective diferite; acesta este motivul pentru care mă definesc a fi o artistă duală. Îmi folosesc atât abilitățile analitice, cât și emoțiile pentru a deconstrui diverse concepte, obiecte și realități și pentru a le realinia pentru a crea o nouă perspectivă. „Sparg” lucrurile cu ajutorul emoțiilor mele și a energiei din jur pentru a le descoperi esența.

 

Cred că fiecare are propria experiență estetică unică. Oamenii văd ceea ce văd în operele mele de artă. Singura mea speranță este că voi scoate ceva din universul meu intern care mișcă și trezește ceva în al lor. Asta le amintește de libertatea lor de a fi și de a se exprima.

 

Ascending Field #217 – Ulei pe pânză, 40x70 cm, 2021, 750 Euro

 

Care este lucrarea de care nu te-ai despărți niciodată?

 

Am mai exact trei lucrări de care nu aș vrea să mă despart, sunt primele trei peisaje realizate în ulei pe pânză, acum mulți ani, pe coasta Amalfi, în Italia.

 

De ce?

 

Aș vrea să îmi amintesc întotdeauna începutul și sentimentele pe care le-am trăit la acel moment.

 

Ascending Field #217 – Ulei pe pânză, 40x70 cm, 2021, 750 Euro

 

Ce alți colegi de breaslă, din generația ta, îți plac sau îi urmăreşti?

 

Îmi place mult cum lucrează Silvia Trăistaru,  Raluca Băjenaru, Adrian Dică și Laura Niculescu.

 

Ascending Field #215 – Ulei pe pânză, 40x65 cm, 2021, 650 Euro

 

Care sunt etapele pe care trebuie să le parcurgă un artist, ca să poata să fie cotat și un cumpărător de artă neavizat la ce trebuie să se uite atunci când cumpără artă?

 

Cred că artistul ar trebui să aibă studiu în domeniul artelor vizuale, și măcar licența, o serie de expoziții locale și ideal și internaționale.


Galeriile reprezintă o referință pentru cumpărători. Sunt practic filtrul și garanția investiției. Un curatoriat bun se face de oameni pregătiți din domeniu. Ar ajuta câteva referințe de la critici și curatori.


E bine ca persoana care cumpără (a se citi „investește”) să cunoască de asemenea direcția contemporană și ce se vinde în galerille și târgurile de artă de referință. Un alt aspect ar fi să cunoască cine a mai colecționat lucrările artistului.

 

Unde îţi dăm follow?

 

Am un website, sabinaleganaru.com sau pe  Instagram.

 

 

Nu aveți un cont? Nu vă faceți griji!
Puteți crea unul în pasul următor.

Continua

Se pare că a apărut o eroare.
Încercați din nou mai târziu!

Pasul anterior